Meme Hastalıkları
Düzenli meme muayenesi her kadın için önemlidir. Erken dönemde saptanan kitleler onkolojik prensiplere uyarak başarı ile tedavi edilebilir.

Meme Hastalıkları

Meme, göğüs kaslarının üzerinde yer alan, süt üreten bir çift salgı bezidir. Her biri 15-20 adet lob adı verilen küçük ünitelerden oluşur. Yapı olarak üzüm salkımına benzetilebilir. Küçük üzüm tanelerinin birleşip salkımı oluşturması gibi, loblar birleşerek meme başını (areola) oluşturur.

Meme dokusunda, doğumsal anomalilerden kansere kadar pek çok hastalık görülebilir. Memenin iyi huylu hastalıkları daha sıklıkla görülürken, meme kanseri görülme oranları da giderek artmaktadır.

Meme kanseri kadınlarda en sık görülen kanser türüdür. Ortalama her 8 kadından birinde ömrü boyunca meme kanseri tespit edilmektedir.  Sigara içmek, obez olmak, ailede başka birinde meme kanseri olması, ilk adet yaşının erken olması, çocuk doğurmamak, emzirmemek, hormon ilaçları kullanmak gibi faktörler meme kanserinin görülme sıklığını arttırmaktadır.

Meme hastalıklarının tespitinde meme muayenesi çok önemlidir. Ayna karşısına geçerek kendi elinizle yapacağınız basit bir meme muayenesi ile kanseri yakalayabilir ve hayatınızı kurtarabilirsiniz. Düzenli olarak yapacağınız meme muayenesi ile kendi meme yapınıza eliniz alışır. Böylece yaptığınız kontrolde farklı olan yapıyı kolayca fark edebilirsiniz. Bu aşamadan sonra yapmanız gereken genel cerrahi uzmanına başvurmaktır.

By |2018-10-12T14:28:36+03:00Ekim 3rd, 2018|Hizmetler|