Metabolik Cerrahi
Diyabet ile savaş!
Metabolik sendrom, insülin direnciyle başlayan obezite, glukoz intoleransı veya tip 2 diyabet, trigliserit yüksekliği, hipertansiyon ve koroner arter hastalığı (KAH) gibi sistemik bozuklukların birbirine eklendiği ölümcül bir hastalıktır.

Metabolik Cerrahi

1. Metabolik sendrom nedir?
Metabolik sendrom, insülin direnciyle başlayan obezite, glukoz intoleransı veya diabet, hiperlipidemi, hipertansiyon ve koroner arter hastalığı (KAH) gibi sistemik bozuklukların birbirine eklendiği hastalık grubudur.

2. Metabolik sendrom nasıl tedavi edilmelidir?
Amaç insülin direncine neden olan risk faktörlerinin kontrol altına alınmasıdır. Yaşam tarzı değişikliği ve ilaç tedavisi ile başarı sağlanamadığı zaman cerrahi tedavi yöntemleri gündeme gelir.

3. Diyabet (şeker hastalığı) tedavisinde cerrahinin rolü nedir?
Standart tedavi yöntemleri ile kan şekerini kontrol altına alamayan, yüksek kan şekerine bağlı organ hasarı gelişmeye başlayan, insülin rezervleri yeterli olan hastalarda cerrahi tedavi uygulanabilir.

4. Bütün diyabet hastaları bu ameliyattan fayda görür mü?
Kliniğimize başvuran tüm diyabet hastalarımızın bilgileri detaylıca alındıktan sonra hastalarımıza gerekli olan tetkikler yapılır. Bu ölçümlerin sonucuna göre insulin rezervleri yeterli olan ve ameliyattan fayda göreceğine karar verilen hastalara uygulanır. Tip 1 diyabet hastalarının pankreas bezlerinde insulin üretimi olmadığı için bu ameliyattan fayda görmez.

Diyabet Cerrahisi

Tip 2 Diyabet (Şeker hastalığı) hastalarında kan şekeri kontrolü sağlanamadığı taktirde zamanla böbrek yetmezliği, görmede azalma, sinir hasarı (hissetmede azalma, ayak tabanında açılan yaralar) gibi tedavisi zor ve uzun zaman alan geri dönüşümsüz hasara neden olmaktadır. Diyabet tedavisinde ilaç tedavisi, diyet ve egzersizle kan şekeri kontrolü sağlanamadığında diyabet cerrahisi uygulanmaktadır.

İnce bağırsakların son kısmına (ileum) gıdalar ulaştığında pankreasa, insülin salgılaması için, çeşitli uyarılar gönderilir. Salgılanan hormonlar sayesinde kan şekeri seviyesi düzenlenir. Ayrıca yine ileumdan salgılanan maddeler sayesinde tokluk oluşur. Diyabet cerrahisinde uygulanan bu ameliyatlarla (ileal interpozisyon, transit bipartisyon, SADI-S ve gastrik mini bypass) ileumun gıdalarla daha erken karşılaşması ve kan şekerinin yükselmeden dengelenmesi hedeflenir. Her iki ameliyata da tüp mide yapılarak başlanır. Böylece gıda alımı azaltılır, midenin genişlemesi engellenir, hem de ghrelin hormonunun vücuttaki seviyesi azaltılmış olur.

Diyabet cerrahisinde başarılı sonuçlar elde edebilmek için hastanın insülin rezervinin yeterli olması gerekir. Yani pankreasın hala yeterince insülin salgılayabiliyor olması gereklidir. Ameliyattan önce yapılan tetkiklerle pankreasın insülin rezervi ölçülür öngörülür.

By |2018-10-12T14:31:15+03:00Eylül 14th, 2018|Hizmetler|