Mide Botoksu

Mide Botoksu

dr-ozgun-akgul-mide-botoksu-1

Mide Botoksu Nedir?

Endoskopi eşliğinde midenin belirli bölgelerinde kas dokusuna “Botilinum Toksin” uygulanmasıdır. Yeni geliştirilen bir kilo verdirme yöntemidir. Bu toksinin etkisiyle;

• Mide kaslarının kasılması azalır.
  • Mide boşalma süresi ortalama 8 saate çıkar.
  • Hastada iştah kaybı elde edilir.

Kimlere Mide Botoksu Uygulanabilir?

Vücut kitle indeksi (VKİ) değeri 25-35 arasında olan, fazla kilolu ve 1. sınıf obezite hastalarına uygulanabilir. VKİ değeri 35 ve üzerinde olan hastalarda etkinliği kısıtlı kalacağı için istenen kilo kaybı sağlanamaz. Bu nedenle bu hasta grubuna ameliyat önerilmektedir. Endoskopi sırasında mide ve on iki parmak bağırsağı detaylıca incelenir. Tedavi gerektiren hastalık yoksa botoks uygulanır. Ayrıca botoksa alerjisi olanlar ve kas hastalığı olanlara uygulanmamalıdır.

Mide botoksunun etkisi kalıcı mıdır? Yan etki yapar mı?

Botoksun etkisi ortalama 6 aydır. Ancak bu süre kişinin metabolizmasına bağlı olarak değişebilir. Etkisi geçene kadar ortalama 12-20 kg kadar kilo verilmesi hedeflenir. İstenen hedefe ulaşılamazsa 1 seans daha yapılabilir. Bilinen tehlikeli bir yan etkisi yoktur.

Mide botoksu nasıl uygulanır?

Yaklaşık 6 saat açlık sonrasında hasta endoskopi ünitesine alınır. Hasta uyutulduktan sonra endoskopi ile mide kontrol edilir. Sonra botoks enjeksiyonuna başlanır. İşlem ortalama 15-20 dakika sürer. Hasta uyandıktan sonra istirahate alınır. 1-2 saat dinlendikten sonra taburcu edilir.

Mide botoksunun etkisi nasıldır?

Mide botoksu, kilo verme sürecinde uygulanan yardımcı bir yöntemdir. Mide kaslarının çalışması yavaşlatılarak mide boşalma süresini uzatır, acıkmayı geciktirir. Etkisi 3. günden itibaren başlar ve 7. günde maksimum düzeye ulaşır.  Botoks sonrası diyetisyenin önerdiği diyet programına uyulmalıdır. Egzersiz programı uygulanmalıdır. Düzenli kontrollerle süreç kontrol altında tutulmalıdır.

Obezite tedavisinde uygulanan hiçbir tedavinin etkisi sonsuza kadar sürmez. Botoksun etkisi de sınırlıdır. Mucizevi sonuçlar beklenmemelidir. Obezite tedavisinde amaçlanan, kalıcı yaşam tarzı değişiklikleridir.

Mide botoksu sonrası kalıcı hasar oluşur mu?

Botoksun etkisi ortalama 6 aydır. Bu süre sonunda etkisi tamamen ortadan kalkar. Kalıcı hasar beklenmez.

Gebelerde ve emzirme döneminde uygulanabilir mi?

Pek çok ilaç tedavisinde olduğu gibi, botoksun da gebeler ve emzirenler üzerinde yapılmış çalışma olmadığı için etkisi bilinmemektedir. Bu nedenle uygulanmamalıdır.

Mide botoksunun bağırsaklarıma ya da diğer organlarıma etkisi olur mu?

Botoks mide kaslarına uygulanan bir tedavidir etkisi lokaldir. Bağırsaklara ya da diğer organlara etkisi olmaz.

By |2019-07-29T12:36:55+03:00Şubat 14th, 2019|Makaleler|