Laparoskopik Apendektomi

Apendiks kalın bağırsağın başlangıcında yer alan, içinde vücut savunma hücreleri bulunan bir organdır. Yaklaşık 6-9 cm uzunluğunda ucu kapalı bir boru şeklindedir. Kalın bağırsağa bağlandığı yerden gıda parçası, meyve çekirdeği ya da bağırsak salgısı ile tıkanırsa apendiks içinde iltihaplanma başlar. Bu duruma akut apendisit denir.
Akut apendisitin tedavisi acil cerrahidir. Cerrahi tedavi ise açık ve kapalı (laparoskopik) olarak uygulanmaktadır. Açık cerrahi tedavi dünyanın her yerinde uygulanabilen bir tedavidir. Kapalı (laparoskopik) tedavi ise özel ekipman ve cerrahi tecrübe gerektirir.

Kapalı (laparoskopik) ameliyat, karın cildinden açılan 3 küçük delikten yaklaşık 30-60 dakikada tamamlanır. Hastalıklı apendiks bulunur, kalın bağırsakla olan bağlantısı özel kliplerle kapatılır ya da boğularak dikilir. Apendiks kesilir ve karından çıkartılır.

Kapalı (laparoskopik) ameliyatın faydaları nelerdir?

Kapalı ameliyat (laparoskopi) tekniğinin genel olarak faydası, karın içindeki tüm organların görüntülenmesi sağlamaktır. Bu sayede var olan diğer hastalıklar da tespit ve tedavi edilebilir. Karına giriş delikleri çok küçük olduğundan hasta kesi ağrısı çekmez. Operasyondan 4 saat sonra ayağa kalkıp yürümeye başlayabilir. 15 gün sonra spora başlayabilir ve yara izi sorunu genellikle yaşanmaz.

Aramamızı İsterseniz

Numaranızı Bırakın.

* Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.
* Bilgileriniz yayımlanmamaktadır.
* Kişisel bilgileriniz üçüncü kişiler ile paylaşılmamaktadır.

Aramamızı İsterseniz

Numaranızı Bırakın.

• * Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.
  • * Bilgileriniz yayımlanmamaktadır.
  • * Bilgileriniz üçüncü kişiler ile paylaşılmamaktadır.

Obezite ve Metabolik Cerrahi

Op. Dr. Özgün Akgül