Göbek Fıtığı Nedir?

Göbek fıtığı (umblikal herni), karın duvarı fıtıkları arasında en sık görülen ikinci fıtık türüdür. Göbek deliğinde ya da çevresinde oluşur. Göbek fıtığı gibi tüm karın fıtıkları, ameliyatla tedavi edilen
hastalıklardır. Fıtıkların ilaçla tedavisi yoktur.

Op. Dr. Özgün Akgül Göbek Fıtığı

Göbek Fıtığı Nasıl Olur?

Göbek fıtığı kadınlarda erkeklere oranla daha sık görülür. En çok gebelik döneminde ortaya çıkar.
Göbek deliğinin yapısı içe doğru çöküktür. Göbek fıtığının belirtisi olarak, göbek deliği düzleşir ya da
şişkinleşir. Bu durumda fıtıktan şüphe edilir. Karın fıtığı olarak da bilenen göbek fıtığı, aktif olarak spor yapan kişilerde daha yaygındır. Bir cm’den küçük olabileceği gibi 10 cm’den daha büyük de olabilir.

Göbek Fıtığının Etkileri Nelerdir?

Göbek fıtığının etkileri (bulguları) özellikle göbekte olmak üzere karın ağrısı, göbekte şişlik, bulantı
kusma, göbekte morarma olabilir. Göbek fıtığının etkileri görülmeye başladığında vakit kaybetmeden
cerraha başvurmalısınız.

Göbek Fıtığının Riskleri Nelerdir?

Göbek fıtığının riskleri, tüm karın fıtıkları ile aynıdır. Fıtık kesesinin içine giren bağırsaklarda dolaşım
bozulabilir. Bağırsaklar çürüyebilir. Bağırsakların içinden gıda geçemezse geri teper ve karında şişme
olur, kötü kokulu kusma oluşur. Göbek fıtığının riskleri, hastalar tarafından iyi anlaşılmalıdır. Çünkü bu
gibi durumlarda acil ameliyat gerekebilir.

Göbek Fıtığı Tedavisi Nasıl Yapılır?

Göbek fıtığı tedavisi açık ve kapalı (laparoskopik) cerrahi tekniklerle yapılabilir. Göbek fıtığının ilaçla
tedavisi mümkün değildir. Karın zarındaki yırtık cerrahi yöntemle tedavi edilmelidir.
Göbek fıtığı ameliyatı İzmir, merkezde yer alan yeterli donanıma sahip hastanelerde yapılmaktadır.
Açık göbek fıtığı ameliyatı her hastane ve tıp merkezlerinde yapılabilirken, kapalı göbek fıtığı ameliyatı
için özellikli cihazlar gereklidir.

Açık göbek fıtığı ameliyatı belden uyuşturma olarak da bilinen spinal anestezi ile yapılabilir. Hastanın
durumuna göre aynı gün taburcu olabilir. Kapalı göbek fıtığı ameliyatı İzmir’de teknik alt yapıya sahip
hastanelerde genel anestezi altında yapılır. Hastalar genellikle bir gece yatırılır. Ertesi sabah taburcu
edilir. Kapalı ameliyatlar sayesinde daha az yara izi olur. Bu nedenle izsiz ameliyat da denir. Hastalar
daha kısa sürede iş başı yapar veya spora başlar.

Göbek Fıtığı Ameliyatı Ücreti Ne Kadardır?

Göbek fıtığı ameliyatı ücreti, yapılacak teknik, kullanılacak yama, ameliyatın yapılacağı hastane ve
işlemin süresine göre belirlenmektedir. Kapalı ameliyatlar özel teknikler ve cihazlar kullanıldığı için
ücret yüksek gibi görünse de, hastanın kısa sürede ayağa kalkması, daha ağrısız olması, iş gücü
kaybının daha az olması gibi nedenlerle aslında daha avantajlıdır. Göbek fıtığı ameliyatı ücretindeki
diğer etken ise kullanılacak yamadır. Yamanın büyüklüğü, yapısı ve kalitesine göre fiyatları değişir. Her
ameliyatta en pahalı olan yama değil, en uygun olan yama seçilmelidir. Göbek fıtığı ameliyatı fiyatı
2020 yılında malzeme maliyeti nedeniyle 2019 yılına göre değişmiştir.

Göbek Fıtığı Ameliyat Riski Var Mıdır?

Göbek fıtığı ameliyat riski hastanın yaşına, sağlık durumuna, ek hastalıklarına, açık ya da kapalı

teknikle yapılmasına göre değişir. Yaş arttıkça, şeker hastalığı yüksek tansiyon gibi hastalıkların
varlığında risk artar. Göbek fıtığı ameliyat riski genel olarak %3’ün altındadır. Bu nedenle göbek fıtığı
ameliyatı güvenle uygulanabilir.

Aramamızı İsterseniz

Numaranızı Bırakın.

* Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.
* Bilgileriniz yayımlanmamaktadır.
* Kişisel bilgileriniz üçüncü kişiler ile paylaşılmamaktadır.

Aramamızı İsterseniz

Numaranızı Bırakın.

• * Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.
  • * Bilgileriniz yayımlanmamaktadır.
  • * Bilgileriniz üçüncü kişiler ile paylaşılmamaktadır.

Obezite ve Metabolik Cerrahi

Op. Dr. Özgün Akgül