Metabolik Sendrom Nedir?

Metabolik sendrom, insülin direnciyle başlayan obezite, şeker hastalığı (diyabet), kolesterol yüksekliği (hiperlipidemi), hipertansiyon ve kalp damar hastalığı (koroner arter hastalığı) gibi sistemik bozuklukların birbirine eklendiği hastalık grubudur.

Op. Dr. Özgün Akgül Metabolik Cerrahi Diyabet Cerrahisi

Metabolik Sendrom Nasıl Tedavi Edilmelidir?

Amaç insülin direncine neden olan risk faktörlerini kontrol altına almaktır. Yaşam tarzı değişikliği ve ilaç tedavisi ile başarı sağlanamadığı zaman cerrahi tedavi uygulanabilir.

Diyabet Tedavisinde (Şeker Hastalığı) Ameliyatın Rolü Nedir?

Tip 2 Diyabet hastalarında standart tedavi yöntemleri ile kan şekerini kontrol altına alınamadığında, yüksek kan şekerine bağlı organ hasarı gelişmeye başladığında, insülin rezervleri yeterliyse cerrahi tedavi uygulanabilir.

Bütün Diyabet Hastaları Bu Ameliyattan Fayda Görür Mü?

Kliniğimize başvuran tüm diyabet hastalarımızın bilgileri detaylıca alındıktan sonra hastalarımıza gerekli olan tetkikler yapılır. Bu ölçümlerin sonucuna göre insülin rezervleri yeterli olan ve ameliyattan fayda göreceğine karar verilen hastalara uygulanır.

Diyabet Cerrahisi

Tip 2 Diyabet (Şeker hastalığı) hastalarında kan şekeri kontrolü sağlanamadığı taktirde zamanla böbrek yetmezliği, görmede azalma, sinir hasarı (hissetmede azalma, ayak tabanında açılan yaralar) gibi tedavisi zor ve uzun zaman alan geri dönüşümsüz hasara neden olmaktadır. Diyabet tedavisinde ilaç tedavisi, diyet ve egzersizle kan şekeri kontrolü sağlanamadığında diyabet cerrahisi uygulanmaktadır.
Op. Dr. Özgün Akgül Metabolik Cerrahi Diyabet Cerrahisi
İnce bağırsakların son kısmına (ileum) gıdalar ulaştığında pankreasa, insülin salgılaması için, çeşitli uyarılar gönderilir. Salgılanan hormonlar sayesinde kan şekeri seviyesi düzenlenir. Ayrıca yine ileumdan salgılanan maddeler sayesinde tokluk oluşur. Diyabet cerrahisinde uygulanan bu ameliyatlarla ileumun gıdalarla daha erken karşılaşması ve kan şekerinin yükselmeden dengelenmesi hedeflenir. Her iki ameliyata da tüp mide yapılarak başlanır. Böylece gıda alımı azaltılır, midenin genişlemesi engellenir, hem de ghrelin hormonunun vücuttaki seviyesi azaltılmış olur.

Diyabet cerrahisinde başta Mini Gastrik Bypass olmak üzere genellikle bypass yöntemleri uygulanır. Diyabet cerrahisinde başarılı sonuçlar elde edebilmek için hastanın insülin rezervinin yeterli olması gerekir. Yani pankreasın hala yeterince insülin salgılayabiliyor olması gereklidir. Ameliyattan önce yapılan tetkiklerle pankreasın insülin rezervi ölçülür. Eğer yeterli düzeydeyse hasta ameliyat programına alınır.

Kimlere Uygulanabilir?
  • VKİ 40 ve üzeri olan 3. sınıf obezite hastaları
  • VKİ 35-40 arasında olan 2. sınıf obezite hastaları: Yaşam tarzı değişikliği ve optimal tıbbi tedaviye rağmen kan şekeri kontrolü sağlanamıyorsa
  • VKİ 30-35 arasında olan 1. Sınıf obezite hastaları: İnsülin dahil yapılan ilaç tedavisine rağmen, kan şekeri kontrolü sağlanamıyorsa metabolik cerrahi düşünülmelidir.
Kimlere Uygulanmaz
  • T1 Diyabet hastaları,
  • Uyuşturucu veya alkol bağımlılığı,
  • Kontrolsüz psikiyatrik hastalık olması,
  • Hastanın 18 yaşından küçük olması.

Aramamızı İsterseniz

Numaranızı Bırakın.

* Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.
* Bilgileriniz yayımlanmamaktadır.
* Kişisel bilgileriniz üçüncü kişiler ile paylaşılmamaktadır.

Aramamızı İsterseniz

Numaranızı Bırakın.

• * Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.
  • * Bilgileriniz yayımlanmamaktadır.
  • * Bilgileriniz üçüncü kişiler ile paylaşılmamaktadır.

Obezite ve Metabolik Cerrahi

Op. Dr. Özgün Akgül