Obezite, günümüzde her yaşta görülen ve hayatı tehdit eden bir hastalık haline geldi. Dünyada 1,1 milyar insan aşırı kilolu ya da obezite hastası. Vücut ağırlığı ve vücut yağ oranının artması, hormonal dengeleri bozarak, bazı kanser türleri de dahil, diyabet, hipertansiyon, kalp yetmezliği ve inme gibi çok sayıda kronik hastalığa neden oluyor.

Amerika’da yapılan çalışmalarda yetişkinlerin %36’sı obezite hastası olduğu tespit edildi. Ülkemizde ise bu oran %31,2 seviyesindedir. Obezitenin yüksek oranda görülmesi, bilim insanlarını, çağımızın en önemli ölüm nedenlerinden olan kanser ile ilişkisini çözmeye yönlendirmiştir. Kanserden ölen erkeklerin %14’ü, kadınların %20’sinin obez olduğu tespit edilmiştir. Amerikalıların sadece %25’i obezite ile kanser arasında güçlü bir ilişki olduğunu biliyor. Ülkemizde ise bu oran çok daha düşük.

Obezite ile erkeklerde; kolon, rektum, pankreas, mide, böbrek, safra kesesi, prostat kanserleri riski; kadınlarda ise; mide, kolon, böbrek, safra kesesi, meme, rahim, yumurtalık ve serviks kanserleri riski artmaktadır. Hareketsiz yaşam, aşırı yağlı beslenme, fast food yemek tarzı ve stresli yaşamın tetiklediği obezite hastalığında, vücutta aşırı artan yağ hücreleri hormonal dengeyi bozar ve kanser oluşumunu tetikler.

Her yıl dünyada milyonlarca insan kansere yakalanıyor. 2020 yılında dünya çapında kanserlerin obezite kaynaklı olanlarının % 50’lere varacağı tahmin ediliyor. Bu riski azaltabilmek için obezite ile mücadele şart. Bu nedenle halkımızın obezite hakkında bilinçlendirilmesi ve bir an önce tedavi edilmesi gerekmektedir.

Obezitenin tedavisinde uygun diyet ve egzersiz ile başlanmalıdır. Yeterli kilo kaybı sağlanamayan hastalarda ise vakit kaybetmeden cerrahi tedaviye geçilmelidir. Ülkemizde ve Avrupa’da en çok uygulanan yöntem tüp mide (sleeve gastrektomi) ameliyatıdır. Bu ameliyat ile gıda alımı kısıtlanmakta ve kontrollü kilo kaybı sağlanarak hastalar sağlığına kavuşmaktadır.

Aramamızı İsterseniz

Numaranızı Bırakın.

* Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.
* Bilgileriniz yayımlanmamaktadır.
* Kişisel bilgileriniz üçüncü kişiler ile paylaşılmamaktadır.

Aramamızı İsterseniz

Numaranızı Bırakın.

• * Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.
  • * Bilgileriniz yayımlanmamaktadır.
  • * Bilgileriniz üçüncü kişiler ile paylaşılmamaktadır.

Obezite ve Metabolik Cerrahi

Op. Dr. Özgün Akgül