Obezite Meme Kanserini Arttırır mı?

Obezite Meme Kanserini Arttırır mı?

Obezite insan sağlığını tehdit eden en büyük sorunlardan birisi haline geldi. Hareketsiz yaşam, fazla kalorili ve sağlıksız beslenme kültürünün kamçıladığı obezite ile mücadele, geleceğine yatırım yapan ülkelerin sağlık politikalarının başında gelmektedir. Diyabet, hipertansiyon, kalp yetmezliği gibi pek çok kronik hastalığa zemin oluşturan obezite, meme kanseri gibi bazı kanser türlerinde de artışa neden olmaktadır. Yapılan çalışmalarda obezitenin meme kanseri olan hastalarda ölüm riskini ve hastalığın tekrarlama riskini arttırdığı tespit edilmiştir. Menopoz sonrası dönemde ise bu risk daha yüksek bulunmuştur. Özellikle ergenlik döneminde kilo alımından kaçınmak, menopoz sonrası dönemde meme kanseri riskini azalttığı düşünülmektedir. Vücut kitle indeksi (VKİ) arttıkça meme kanserinin neden olduğu ölüm oranı artmaktadır. VKİ 25-30 arasında olanlarda bu oran %1,34 iken VKİ 40’ın üzerinde olanlarda %2.12’ye kadar çıkmaktadır. Menopoz sonrası 10 kg’dan daha fazla ağırlık artışı olan kadınlarda meme kanseri riskinin daha yüksek olduğu bildirilmiştir. Yüksek VKİ ile artmış menopoz sonrası meme kanseri riski arasındaki bağlantı yağ dokusu tarafından üretilen hormonların düzeylerine bağlanmaktadır. Ayrıca, yüksek VKİ’ye eşlik eden yüksek insülinin de obezite meme kanseri ilişkisini açıklayabilir. Obeziteye maruz kalınan süre ne kadar uzunsa meme kanseri gelişme riski de o kadar artmaktadır. Bu nedenle çocukluk döneminden itibaren obezite ile etkin mücadele uygulanmalı, gerekli önlemler alınmalıdır. Çocuklarımıza sağlıklı beslenmeyi ve spor yapmayı alışkanlık haline getirmeliyiz. Obezite ile mücadelede ilk tedavi diyet ve egzersizdir. Düzenli uygulanmasına rağmen başarılı olunamazsa cerrahi tedavi yöntemleriyle obezite tedavi edilmelidir. Uygun cerrahi yöntem hastaya göre belirlenmelidir.

By |2019-10-21T10:19:53+03:00Aralık 27th, 2018|Makaleler|