Tüp Mide (Mide Küçültme) Ameliyatı Nedir?

Tüp mide ameliyatı, diğer adıyla sleeve gastrektomi dünyada en çok tercih edilen obezite ameliyatıdır. Midenizin kapasitesi azaltılarak fazla yemenizin önüne geçilir. Ayrıca midedeki açlık merkezi de çıkartıldığı için ameliyattan sonra acıkma hissi azalır.

Tüp Mide Ameliyatı

Kimler tüp mide ameliyatı olabilir?

Obezite, Dünya Sağlık Örgütü’nün belirlediği Vücut Kitle İndeksi (VKİ) adı verilen bir yöntemle hesaplanır. Boy ve vücut ağırlığı ile hesaplanan bu değere göre obezite hastalığının derecesi ve tedavisi belirlenir. VKİ değeri 35-40 arasında olup diyabet, yüksek tansiyon, uyku apnesi gibi obezitenin neden olduğu hastalıkları olan ve VKİ değeri 40 ve üzeri olan hastalara obezite cerrahisi uygulanır.

Kimlere tüp mide ameliyatı yapılmaz?

Tüp mide (mide küçültme) ameliyatı her isteyen hastaya uygulanamaz. Bu ameliyat estetik bir işlem değildir. Belli kriterlere göre uygulanan bir tedavi yöntemidir.
Vücut kitle indeksi 30’dan küçük olanlara,
13 yaşından küçük ya da 65 yaşından büyük kişilere,
Kanser hastalarına,
Şizofreni, deliryum gibi bazı psikiyatrik hastalıkları olanlara,
Gebelere uygulanmaz.
Bütün hastalar ameliyat öncesinde detaylıca değerlendirilerek ameliyat kararı verilir.

Tüp mide ameliyatının faydaları nelerdir?

Obezite kişiyi hem fiziksel hem ruhsal hem de metabolik olarak olumsuz etkileyen kronik bir hastalıktır. Yetmişten fazla hastalığa yol açtığı bilinmektedir. Tüp mide ameliyatı ile obeziteyi kısa sürede kontrol altına alıp sağlığınıza kavuşabilirsiniz. Midenizin kapasitesi küçülecek ve iştahınızı kontrol altına alınacak. Böylece sağlıklı ve kontrollü bir şekilde kilo vereceksiniz.

Tüp mide ameliyatı ne kadar sürer?

Ameliyatın süresi ortalama 30-45 dakikadır. Ameliyattan sonra derlenme odasında kendinize geldikten sonra odanıza ineceksiniz. Ortalama iki saat sonra ayağa kalkıp yürüyebileceksiniz.

Tüp mide ameliyatı nasıl yapılır?

Obezite tedavisinde en çok tercih edilen tüp mide ameliyatı laparoskopik, yani kapalı yöntemle gerçekleştirilir. Karnınızda büyük bir kesi yapılmaz, 4-5 adet küçük delikler açılır. Bu deliklerden girilen özel aletlerle ameliyatınız gerçekleştirilir. Stapler ile mideniz kesildikten sonra kanama ve kaçak testleri yapılır. Sonra stapler hattı özel dikişlerle kapatılır. Böylece ameliyat sonrası oluşacak kanama ve kaçak riski azaltılır.

Tüp mide yöntemi ile ne kadar kilo veririm?

Obezite tedavisinde hedef, vücuttaki yağ oranını azaltmaktır. Bu nedenle verilen kilo miktarı hastadan hastaya değişir. Fazla kilonun ortalama 1,5 yıl içinde verilmesi hedeflenir. Önemli olan bu sürecin sağlıklı bir şekilde tamamlanmasıdır.

Tüp mide ameliyatının riskleri var mı?

Her ameliyatta olduğu gibi tüp mide ameliyatının da riskleri vardır. Ancak bypass ameliyatları kadar yüksek değildir. Ameliyattan sonra dikiş hattında kaçak, kanama, damarlarda emboli, yara yerinde enfeksiyon, akciğer enfeksiyonu gibi komplikasyonlar oluşabilir.

Ameliyata karar vermeden önce ne yapmalıyım?

Obezite tedavisinde tek tedavi yöntemi ameliyat değildir. Bu nedenle tedavi olmaya karar verdiğinizde cerrahınızla detaylıca konuşun. Tüm alternatifleri değerlendirin. Hangi ameliyatı neden olduğunuzu ve olası sonuçları öğrenin. Unutmayın, obezite tedavisi bir süreçtir. Başlangıç noktası ise ameliyattır. Sonraki süreçte zayıflayıp sağlığınıza kavuşursunuz. Bu nedenle beklentilerinizi iyi belirleyin.