Sleeve Gastrektomi (Tüp Mide) Ameliyatı
Obezite ile savaş!
Mide Hacmini küçültüyoruz…

Sleeve Gastrektomi (Tüp Mide) Ameliyatı

Obezite, yüksek kalorili beslenme ve hareketsiz yaşam nedeniyle oluşan, sağlığı bozacak ölçüde anormal ve aşırı yağ birikmesidir. Obezite, Dünya Sağlık Örgütü’nün belirlediği Vücut Kitle İndeksi (VKİ) adı verilen bir yöntemle hesaplanır. Boy ve vücut ağırlığı ile hesaplanan bu değere göre obezite hastalığının derecesi ve tedavisi belirlenir. VKİ değeri 35-40 arasında olup diyabet, yüksek tansiyon, uyku apnesi gibi obezitenin neden olduğu hastalıkları olan ve VKİ değeri 40 ve üzeri olan hastalara obezite cerrahisi uygulanır.

Yarım yüzyıldan fazla süredir bilim insanları tarafından obezite tedavisinde çeşitli yöntemler uygulandı. Günümüzde en çok uygulanan, hastalar tarafından en çok tercih edilen yöntem sleeve gastrektomi (Tüp Mide) yöntemidir.

Nasıl Yapılır?

Sleeve Gastrektomi (Tüp mide) ameliyatı, midenin uzunlamasına kesilerek mide hacminin küçültülmesini sağlayan bir ameliyattır. Laparoskopik (kapalı) olarak gerçekleştirilir. Ortalama 60-90 dakika sürer. Karın bölgesinden açılan 4-6 adet delikten özel aletler kullanılarak ameliyat gerçekleştirilir. Ameliyat sırasında 3 sıra dikiş atan tek kullanımlık özel cihazla (stapler) midenin %75-80’i kesilerek çıkartılır.

Ameliyat sırasında kaçak ve kanama açısından test yapılır. Gerekli müdehaleler ameliyat sırasında tamamlanır. Ameliyat bittikten sonra giriş delikleri gizli dikişlerle (subkutan) kapatılır. Hasta yatağına alındıktan yaklaşık 4 saat sonra ayağa kalkabilir. Bu ameliyattan sonra hastalar 2-3 gün hastanede yatırılır. Ameliyat sonrası kaçak testi yapıldıktan sonra berrak sıvı diyet başlanır. Hasta ertesi gün taburcu olarak evine dönebilir.

Hastalar düzenli aralıklarla kontrole çağırılarak kilo takibi, vitamin ve mineral düzeylerinin ölçümü sağlanır. Diyet ve egzersiz programları düzenlenerek hastanın zayıflama sürecini konforlu şekilde tamamlaması sağlanır.

By |2019-10-21T10:26:08+03:00Eylül 14th, 2018|Makaleler|