Obezite (şişmanlık) Nedir?

Obezite (şişmanlık), yüksek kalorili beslenme ve hareketsiz yaşam nedeniyle oluşan, sağlığı bozacak ölçüde anormal ve aşırı yağ birikmesidir.

Op. Dr. Özgün Akgül Tüp Mide Ameliyatı

Obezite, Dünya Sağlık Örgütü’nün belirlediği Vücut Kitle İndeksi (VKİ) adı verilen bir yöntemle hesaplanır. Boy ve vücut ağırlığı ile hesaplanan bu değere göre obezite hastalığının derecesi ve tedavisi belirlenir. VKİ değeri 35-40 arasında olup; diyabet, yüksek tansiyon, uyku apnesi gibi obezitenin neden olduğu hastalıkları olan ve VKİ değeri 40 ve üzeri olan hastalara obezite cerrahisi uygulanır.

Yarım yüzyıldan fazla süredir bilim insanları tarafından obezite tedavisinde çeşitli yöntemler uygulandı. Günümüzde en çok uygulanan, hastalar tarafından en çok tercih edilen yöntem mide küçültme, sleeve gastrektomi (tüp mide ameliyatı) yöntemidir.

Tüp Mide Ameliyatı (Mide Küçültme Ameliyatı)

Tüp mide ameliyatı (mide küçültme), diğer bir tabirle Sleeve Gastrektomi midenin uzunlamasına kesilerek mide hacminin küçültülmesini sağlayan bir ameliyattır. Laparoskopik (kapalı) olarak gerçekleştirilir. Ortalama 60-90 dakika sürer. Tüp mide ameliyatı karın bölgesinden açılan 4-6 adet delikten özel aletler kullanılarak ameliyat gerçekleştirilir. Ameliyat sırasında 3 sıra dikiş atan tek kullanımlık özel cihazla (stapler) midenin %75-80’i kesilerek çıkartılır. Sonra bu dikiş hattı üzerinden bir sıra daha dikiş atılarak mide sabitlenir.
Op. Dr. Özgün Akgül Tüp Mide Ameliyatı
Ameliyat sırasında kaçak ve kanama açısından test yapılır. Gerekli müdahaleler ameliyat sırasında tamamlanır. Ameliyat bittikten sonra giriş delikleri gizli dikişlerle (subkutan) kapatılır. Hastamız yatağına alındıktan yaklaşık 4 saat sonra ayağa kalkabilir.

Tüp mide ameliyatından sonra hastalarımızı 2-3 gün hastanede misafir ediyoruz. Ameliyat sonrası bir kez daha kaçak testi yapıldıktan sonra berrak sıvı diyet başlanır. Hastalarımızı ertesi gün taburcu ederek evine ya da istirahat edeceği otele gönderiyoruz.

Tip mide ameliyatından sonra hastalarımızı düzenli aralıklarla kontrole çağırarak kilo takibi, vitamin ve mineral düzeylerinin ölçümü sağlıyoruz. Yurtdışından gelen hastalarımız için online takip öneriyoruz. Diyet ve egzersiz programları düzenlenerek hastalarımızın zayıflama sürecini konforlu şekilde tamamlaması hedefliyoruz. Takip süreci ameliyat kadar önemlidir. Lütfen takiplerinizi aksatmayınız.

Aramamızı İsterseniz

Numaranızı Bırakın.

* Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.
* Bilgileriniz yayımlanmamaktadır.
* Kişisel bilgileriniz üçüncü kişiler ile paylaşılmamaktadır.

Aramamızı İsterseniz

Numaranızı Bırakın.

• * Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.
  • * Bilgileriniz yayımlanmamaktadır.
  • * Bilgileriniz üçüncü kişiler ile paylaşılmamaktadır.

Obezite ve Metabolik Cerrahi

Op. Dr. Özgün Akgül